Så ligger du steget före
Mät styrkan i ditt varumärke med share of search.
Med nya digitala verktyg kan företag lättare mäta styrkan i sina varumärken utan att använda kostsamma marknadsundersökningar. På ett enkelt sätt och nästan gratis kan de ta reda på hur varumärket står i sig relation till deras konkurrenter och dessutom förutspå framtida efterfrågan.
Genom metoden share of search (andel av söket), som baseras på fri sökdata från Google, kan företag göra snabbare analyser av marknaden. De får också ett bättre beslutsunderlag som grund till att investera i sina varumärken. Någonting som blir allt viktigare då studier visar att starka varumärken klarar av tuffare tider bättre än andra.
På Svensk Handels e-handelsmässa D-Congress berättar Tobias Brandt, strategi chef på varumärkesbyrån Singular Studios och Björn Bydén, SEO-chef på Pineberry om hur detta fungerar i praktiken och visar exempel från svenska e-handlare.
Ämne: Mät styrkan i ditt varumärke med share of search.
Datum: Torsdag den 9 mars, 10:30-10:50.
Plats: Scen H1 på Svenska mässan vid Gothia Towers i Göteborg
På D-Congress finns byrågruppen Novas sex svenska byråer Cloud Nine, Pineberry, Infunnel, Epinova, Fyr Agency och Singular Studios i montrarna H02:02 och H00:07, direkt till vänster vid entrén in i stora hallen (H-hallen).