NOVA Day 2023
Nya tider kräver nya lösningar för att skapa minnesvärda varumärkesupplevelser. För att inspirera till att bli bättre på att navigera i framtidens digitala ekosystem startar NOVA Consulting Group nu inspirationsdagen NOVA Day. En eftermiddag med spännande talare och intressanta branschprofiler.
NOVA startar inspirationsdag
NOVA Day arrangeras på Södra Teaterns Stora Scen på Mosebacke Torg torsdagen den 2:a februari. Dit väntas en lång rad utvalda kunder, partners och leverantörer komma som kommer mötas av ett fullspäckat program med välkända talare, heta paneldebatter och diskussioner kring en rad aktuella ämnen.
Lärdomar från TikTok och TV4
Under dagen berättar kreativitetsexperten Tobias Degsell om vikten av kreativt tänkande och samarbete. Matthew Hearle på TikTok talar om hur man lyfter sitt varumärke på deras plattform. Mårten Bokedal på Optimizely visar hur företag med olika experiment och tester kan öka sin konvertering.
Deltagarna får också höra TV4:s retorikexpert Elinor Falkman förklara hur man kommunicerar sitt varumärke med hjälp av storytelling. Dessutom ger e-handelsexperterna Arne B Andersson och Per Ljungberg en trendspaning baserat på sina insikter från Svensk Handels arbete.
Besökarna kan se fram emot handfasta tips om hur man skapar upplevelser kring sitt varumärke, kommunicerar sitt budskap tydligare och och insiktsfulla spaningar om läget på den svenska marknaden nu och i närtiden. Varje talares session följs av paneler bestående av representanter från NOVAs svenska företag.
Program
Det blir en halvdag med kunskap, inspiration och branschmingel där besökarna får handfasta tips om hur de skapar upplevelser kring sina varumärken och hur de kan kommunicera sina budskap tydligare. Under eftermiddagen varvas insiktsfulla spaningar om läget på den svenska marknaden med intressanta paneldiskussioner.
12.30 Registrering.
13.00 Tobias Degsell om kreativitet, samarbeten och innovativt tänkande.
13.45 Trendspaningar med Arne B Andersson och Per Ljungberg från Svensk Handel.
14.30 Kaffepaus.
15.00 Mårten Bokedal från Optimizely om hur man kan öka konverteringen.
15.45 Retorik och kommunikation med TV4:s retorikexpert Elinor Falkman.
16.30 Matthew Hearle på TikTok om hur man lyckas på deras plattform.
17.00 Mingel och lättare mat.
Talarna
Tobias Degsell
GRUNDARE COMBINER
Tobias är en “entreprenörd” som är expert på kreativitet, innovation och samarbete. Hans intresse för kreativitet tog fart under hans tid som kurator för Nobelmuseet i Stockholm där han studerade nobelpristagarnas kreativa processer och identifierade mönster i deras förmåga till kreativt och innovativt tänkande. Han är en populär föreläsare och moderator som sedan 2010 föreläst och lett workshops i kreativitet och samarbeten i hela världen.
Per Ljungberg
CIO, SVENSK HANDEL
Per är Chief Innovation Officer på Svensk Handel, en roll han nyligen landade i efter hans uppdrag som CEO för Digital Handel och han har arbetat med e-handelsfrågor och digitalisering sedan 2007. Med en inspirerande närvaro och med en djup förståelse för svensk handel, digitalisering och strategisk kommunikation ser vi fram emot att höra hans bild av hur Sveriges digitala klimat kommer utvecklas.
Arne B Andersson
SENIOR E-Commerce ADVISOR, SVENSK HANDEL
Efter att under lång tid ha varit mer känd som “Arne på Posten” har Arne landat väl i sin nya roll som Senior E-Commerce Advisor på Svensk Handel efter en lång karriär inom samma område på PostNord. Arne var en pionjär i sitt fält och är en populär trendspanare och rådgivare för ehandels-Sverige.
Elinor Falkman
RETORIKEXPERT OCH STORYTELLER
Elinor Falkman är TV4 Nyhetsmorgons återkommande retorikexpert. Hon kommenterar bland annat svenska val, amerikanska val, Nobelfestens tal, vetenskapskommunikation, politik och jultal. Retorik och kommunikation handlar om att få mottagaren att vilja lyssna, oavsett kanal eller nivå. Bra retorik handlar om metod, teknik och övning, något som Elinor regelbundet delar med sig av i föreläsningar och kurser för svenskt näringsliv och organisationer.
Mårten Bokedal
DIRECTOR PRODUCT STRATEGY, OPTIMIZELY
Senaste tio åren har Mårten fokuserat på tekniska plattformar som hjälper företag att skapa bättre, digitala kundupplevelser. Som Product Strategy Director på Optimizely delar han sin tid med att utveckla nya produkter och tjänster med att föreläsa och hålla i workshops inom digital marknadsföring. Mårten brinner extra mycket experimentering och A/B-testning och hans chockerande experiment är ett uppskattat inslag på föreläsningar världen över.
Matthew Hearle
CREATIVE STRATEGIST LEAD, TIKTOK
Matthew är en prisvinnande Creative Strategist för TikToks nordiska Creative Labs där han leder globala kreativa kampanjer för varumärken som IKEA och H&M. Innan Matthew anslöt sig till TikTok vässade han sina erfarenheter som strategist inom diverse kreativa roller och har arbetat som Head of Content på den kreativa byrån ACNE.
Har du några frågor om NOVA Day 2023? Hör av dig till Carl Engbrink på 0736-50 87 20 eller carl.engbrink@pineberry.com.